TRAINING

Effectief verkopen met 'natuurlijke' connectie

Omdat je nooit te jong of te oud bent om te leren. 

shutterstock_229325944 1900 pixels

Effectief verkopen met 'natuurlijke' connectie
Wil je een succesvol verkoopgesprek voeren? Dan is het belangrijk dat je beschikt over klantkennis en dat situaties goed kunt inschatten. Maar op welke manier ontdek je nu wat de karaktereigenschappen van jouw gesprekspartner zijn? En hoe kun je de reactie van een gesprekspartner op jouw opmerking voorspellen? Door de juiste vragen op de juiste momenten te stellen, kom je meer te weten over de andere partij, kun je veel beter levelen en creëer je meer sympathie.

Voor wie

Voor de beginnende (of iets ervaren) verkoper die klanten bezoekt en wil beschikken over tools en verkoop vaardigheden om het verkoopgesprek effectief te sturen.

Wil je leren hoe je op een natuurlijke en prettige manier effectief de leiding houdt in een verkoop gesprek? Hoe je de juiste vragen stelt om de behoefte van de klant in kaart te brengen? En hoe je deze behoefte kan omzetten naar een concreet aanbod? Dan is deze verkoop training de complete basis waar je naar op zoek bent.

Omschrijving:

  • Meer rendement door een betere gespreksstructuur tijdens klant- en prospectenbezoeken. 
  • Hoe kun je op een natuurlijke en prettige manier effectief de leiding houden in een verkoop gesprek? 
  • Hoe ga je om met tegenwerpingen?

Inhoud:

  • Inzicht in de belangen en karaktereigenschappen van je (potentiële) klanten
  • Ontdek de kracht van authentieke communicatie in verkoop.
  • Leer hoe je een duurzame relatie opbouwt met klanten op basis van vertrouwen en empathie. 
  • De structuur van een effectief verkoopgesprek.
  • Het in kaart brengen van de klant behoeften.
  • Het koppelen van de behoefte aan het aanbod en de prijs.
  • Afsluiten: koopsignalen en afsluittechnieken.
  • Omgaan met tegenwerpingen, vraagtechnieken en verkoopargumentatie.
  • Non-verbale communicatie

Resultaat:

Meer resultaat uit verkoop gesprekken en op een professionele wijze de behoefte van de klant te vertalen naar een passend aanbod.

 

shutterstock_229325944 1900 pixels

Mijn manier van werken om tot resultaat te komen.

1

1

Realiteit

Realiteit; er zijn 3 redenen voor salestraining op locatie.
1. Het gaat minder goed met het bedrijf.
2. Het gaat goed met het bedrijf.
3. Het gaat uitstekend met het bedrijf.

Het startpunt bepaalt mede de inhoud of focus van de training.


2

Analyse

Analyse; voordat je begint met het trainen achterhaal ik welke verkoopvaardigheden je al bezit. Des te beter ik dit weet, des te meer jij deze verkoopvaardigheid in kunt gaan zetten.


2

3

3

Doel

Doel; samen bepalen wij het doel van de salestraining. Vaak gehoorde doelen zijn; meer structuur in het verkoopproces, een groter aantal verkoopkansen bij nieuwe en bestaande klanten, het beter verwoorden van de verkooppropositie, een hogere conversie of een verhoging van de omzet.

4

Actie

Actie; bij actie gaan wij daadwerkelijk aan de slag. 20% kennis of theorie, 60% praktijk en 20% evaluatie. Zo ziet in de regel de training eruit. Bij kennis leer je de achtergrond van bepaalde technieken (zoals vraagstelling of storytelling). In het praktijkgedeelte staat het oefenen in een veilige omgeving centraal. O.a. rollenspellen en het gebruik van diverse tools (zoals accountplannen) staan hier centraal. Tijdens de evaluatie reflecteren wij op wat er goed gaat en nog beter kan.


4

5

5

Resultaat

Resultaat; uiteindelijk moet een salestraining op locatie resultaat bieden. Ik analyseer dit op vier niveaus. Deze 4 niveaus, ontwikkeld door Kirkpatrick, zijn al jaren de standaard. Ze gaan o.a. over de toename qua kennis en de resultaten op de werkvloer.

OPDRACHTGEVERS VERTELLEN

Succes begint met een prettige samenwerking

Glenn Timmer (Asito)

Winnaar landelijke verkiezing Young Sales Professional -

'Ruben was mijn coach in de wedstrijd Young Sales Professional 2020. Naast het feit dat Ruben mij met waardevolle inhoudelijke tips scherp wist te houden, is hij een enorme motivator. Zijn enthousiasme en betrokkenheid heb ik als zeer prettig ervaren.'

Robin Hartgerink

Eigenaar - erve Hartgerink

'Ruben is erg betrokken en denkt echt met je mee. Met zijn Twentse nuchtere kijk daagt hij me uit om echt in de voeten van de klant te staan. Met zijn kritische blik blijf je scherp om zo je doelstellingen te behalen.'


Je kunt je bedrijf een (groei)boost geven. Bewust. Als je die frisse blik van buiten erbij betrekt.


NEEM CONTACT OP


GERELATEERD

Bekijk ook deze diensten

Potentieelscan

Lees meer

Interimwerk

Lees meer

Onderwijs

Lees meer

Verdieping

Lees meer

Coaching

Lees meer

LANDGOED CLOAS

NIEUW: Samen 'natuurlijk' groeien op Landgoed Cloas.

Bezoek

Landgoed Cloas

LANDGOED CLOAS

NIEUW: Samen 'natuurlijk' groeien op Landgoed Cloas.

Bezoek